והפעם על טיפוח נאמנות ספקים  

"מה נשמע דוד?" אני שואל, "אכלתי אותה" עונה דוד, "התקשרתי עם ספק חדש לפני החגים, קיבלתי המון הזמנות מלקוחות, ובסופו של דבר, לא עמדתי בזמני האספקה עקב עיכובים אצל אותו ספק חדש"

קורה? לא נעים… ספק / ספקים טובים לעסק הם נכס לעסק – לא במובן החשבונאי, במובן הניהולי. ספק טוב, ספק אמין, שאומר מה שהוא עושה ועושה את מה שהוא אומר (כמה אנשים כאלה אתם מכירים שמתנהגים כך?), שמילה שלו היא מילה, שמחיר שנקבע איתו הוא מחיר, שאיכות הסחורה או השירות שלו קבועה לאורך זמן, שזמן אספקת הסחורה שלו תמיד כפי שתוכנן, שיש לו יכולת גמישות כשצריך, שתנאי התשלום שלו מתאימים לעסק – זה נכס!

באחד הטיפים הקודמים בסדרה הרחבתי בנושא צמצום הוצאות והמלצתי בחום לא לקחת שום ספק כמובן מאליו, להמשיך ולבדוק כל הזמן.

האם קיימת כאן סתירה?

לדעתי לא. כשמדובר במוצר שהוא Commodity  מוצר צריכה בסיסי כמו טלפון או אינטרנט, כל הספקים נותנים פחות או יותר את אותו הדבר. (ויסלחו לי מי שנפגעו). שמדובר במוצרים / שירותים ספציפיים, ייחודיים, ברור שכדאי להשוות מידי פעם אבל אז כדאי לחזור עם הממצאים ולנהל משא ומתן עם הספק שלנו. ספק טוב ואמין שנותן שירות מעולה או מספק סחורה מעולה לאורך זמן, שווה אפילו פרמיה מסויימת, כדי שלא נגיע למצב הבלתי נסבל מבחינתנו שנאכזב לקוחות שלנו כתוצאה מכשל של ספק שלנו.

ספק כזה, כדאי מאוד לשמור איתו על קשר אישי, לפעמים גם מחוץ לעבודה כדי ליצור מחוייבות הדדית. מאידך, לא מאכזבים ספק כזה ולא מעכבים לו תשלומים וכדומה. הדדיות חשובה מאוד.

זכרו, ספק טוב / נותן שירות טוב הוא נכס עבור העסק שלכם!

רוצים לשמוע פרטים נוספים?
צרו איתי קשר כעת
Jos do it – טיפים נוספים בסדרה:
💬 צריכים עזרה?