לשמחתי הרבה נבחרתי להיות אחד מ-15 אנשים בסמינר בן שבועיים של תוכנית מיראז'. היומיים הראשונים הוקדשו ללימוד שיווק עם פרופ' אימרן קרים. אחד המרצים היותר מבריקים ומלאי תאוות לימוד בהם נתקלתי.
אני מציג כאן שילוב של 3 מודלים המתארים אסטרטגיית צמיחה. היא רלוונטית לכל סוגי החברות.
(מדובר בשילוב של Ansoff Matrix + GE Matrix + BCG Matrix)
כל אחד מכם יכול לחשוב היכן החברה שלו נמצאת?
מכאן נגזרת אסטרטגיית הצמיחה: חדירה לשוק (הבסיסית ביותר), פיתוח מוצר, פיתוח שווקים חדשים (הבחירה בין שני האחרונים בהקשר מי "קל" יותר להשגה נובעת מאיזה גישה אימצנו: גישת הלקוח תביא לבחירת פיתוח המוצר, לעומת גישת המוצר תביא לבחירת פיתוח שווקים חדשים). גיוון (גם מוצרים חדשים וגם שווקים חדשים) והאחרונה צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות.
הבנה איפה כל חברה נמצאת תכוון אותנו לאיזה לקוח לפנות ותמיד לזכור שלאותו לקוח יש אלטרנטיבות – אלה המתחרים שלנו.